Pirates of the Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Pirates of the Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Pirates of the Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Eva

07 Augustus 2015 | Australië, Airlie Beach

Na ons wilde surfavontuur in Agnes Water hebben we twee rijdagen gehad. We zijn gestopt in Rockhampton en Seaforth, waar we de gratis grillplaten hebben ontdekt die overal verspreid staan op campings en stranden. Superhandy! Ontbijtjes met geroosterde (tosti-)broodjes of gebakken eitjes zijn nu nòg simpeler!

In Airlie Beach vielen we prompt met onze neus in het Reef Festival. We waren wel toe aan wat levendig vertier, dus waren blij met de live muziek en biertjes in de zon. We werden getuige van een vreemde lokale optocht. Een onsamenhangend geheel van versierde auto's met zwaaiende mensen verkleed als jungledieren, cowboys, militairen, zeilers en salsadansers, hondjes die werden uitgelaten en minions op segways, trok aan ons voorbij. Tientallen kinderen verkleed als kwalletjes waren het hoogtepunt. Ze hielden allemaal parapluutjes vast waar kwallensliertjes aan vast gemaakt waren. Superschattig. We hebben een leuke feestavond gehad met Australiërs en hebben zelfs een wet T-shirtcontest gezien. Al met al aardig maf.

Vanaf Airlie Beach hebben we een prachtige zeiltocht gemaakt naar de Whitsunday Islands op de Southern Cross, een zeilboot die een paar keer competities heeft gewonnen. (Meer info: http://www.whitsundaysailing.com.au/maxi-sailing/southern-cross/)

De zeilers zochten een vrijwilliger om het zeil te hijsen, dus ik bood mezelf aan als touwtrekker. Omdat de zeiler had gezegd dat het zwaar zou zijn en ik mijn gewicht er in moest gooien, gaf ik vol overtuiging een behoorlijke eerste zwieper, waardoor ik bijna direct overboord ging. Na wat gestuntel en gelach (en een veilige arm achter me) is het gelukt om de zeilen te hijsen.

We kwamen aan bij Whitehaven Beach waar silicazand te vinden was. Dit zand is zo wit en puur dat er een boete op staat van 10.000 Australische dollar (6800 euro) als je een handje meeneemt. Ik heb mezelf heerlijk gescrubd en het zand uiteraard zorgvuldig van me afgeklopt, alvorens ik mezelf met een vers huidje in een wetsuit hees voor het snorkelen. Helaas was er vrij weinig te zien en heb ik een medepassagier geprobeerd te helpen duiken naar zijn verloren go pro onderwatercamera. Tevergeefs.

Volgens de zeilers was Johnny Depp net klaar met het opnemen van de volgende Pirates of the Caribbeanfilm bij de Whitsundays. Hij had me natuurlijk graag willen ontmoeten, maar helaas, ik was te druk bezig met walvissen spotten. En dat is gelukt! Ik heb een walvis omhoog zien springen en neer splashen op het water. Ook kwam een schildpad van een meter doorsnee voorbij. Overweldigend!

We zitten lekker in de vakantieflow en zijn benieuwd naar nog meer doldwaze avonturen die voor ons in het verschiet liggen op onze volgende stop: Magnetic Island!

  • 07 Augustus 2015 - 23:46

    Kathelijne:

    Wat een heerlijke verhalen!!! En ook nog met een koala op de foto geweest! Yeeey! Hoezee hoezee! Vive de la fête!

  • 08 Augustus 2015 - 08:49

    Lies:

    Je maakt weer heel wat mee Eva, wel bijzonder om zo veel van Australië te zien.
    Geniet er maar van!
    Groetjes, Lies

  • 08 Augustus 2015 - 11:54

    Stefan:

    Eeffie!! Wat superleuk om weer jouw blogjes te mogen lezen! Er komen bij mij ook allemaal herinneringen terug van Australië, echt leuk dat je dit aan het doen bent. :-))) Lekker genieten jullie, en kijk maar uit, want Johnny Depp wil jullie vast ontmoeten, dus voor je het weet heb je een piraat achter je aan. Ok, ik heb wel eens betere grappen gemaakt. ;) Enjoy enjoy!! Dikke X Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 49862

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: