"Lovely, Eva. Howare ya?" - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Eva Leurink - WaarBenJij.nu "Lovely, Eva. Howare ya?" - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

"Lovely, Eva. Howare ya?"

Blijf op de hoogte en volg Eva

19 Oktober 2014 | Ierland, Dublin

Gisteren veilig aangekomen in Dublin en ik werd door de douane direct warm onthaald met een "Lovely, Eva", omdat hij mijn naam in mijn paspoort zag staan. Dat is nog eens andere Ierse koek dan een chagrijnig statisch gezicht! De volgende Ier die iets tegen me zei vroeg hoe het met me ging. Ik was verbaasd over de vriendelijkheid van deze gezellige mensen! Gelukkig kon Rosa, de expert op het gebied van Dublin ;), mij vertellen dat "Howare ya" eerder een groet is dan dat ze me vragen hoe het met me gaat. Zo leer ik toch weer een nieuw stukje cultuur kennen! Ik zie ook dat de contrasten tussen rijk en arm heel groot zijn. Heel veel mensen die zittend op straat om geld bedelen, terwijl tegelijkertijd alles best wel duur is en mensen goed lijken te verdienen (om zich te kunnen bezatten met de Guinness pints!)

We hebben wat rondgestruind en om de haverklap kwamen we straatmuzikanten tegen. Van traditionele Ierse muziek tot popsongs en zelfs een beatboxer. In de avond stond een live band covers van vooral Jimi Hendrix te spelen en het hele publiek stond op straat te dansen met pints in hun handen. Supergezellig!

Roos komt me zo weer ophalen voor een nieuw avontuur, dus ik at mijn koffie en ga d'r weer vandoor.
Cheers!

  • 20 Oktober 2014 - 19:28

    Lies:

    je bent nog niet weg uit Indonesië en gaat bijna linea recta naar het tegenovergestelde klimaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 49951

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: