Killarney & Galway - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Killarney & Galway - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Killarney & Galway

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Oktober 2014 | Ierland, Killarney

We zijn wat langer in Killarney gebleven omdat (het er gewoon fantastisch is!) we een tochtje naar Dingle wilden maken. We hebben een bustocht gemaakt langs een winderige kust en kwamen aan bij het strand. Het woei nog steeds heel hard, dus het was een uitdaging om op en neer naar de zee te lopen, maar we hebben het gered! Daarna hebben we Fish and Chips gegeten (Rosa da, ik de vega-variant) in Dingle. Rosa heeft hier voor het eerst in haar leven afgedongen op een muziekboek, omdat er vlekjes op zaten. Well done, Roos! Scheelt weer een paar euro.

's Avonds zijn we maar weer naar onze favo restaurant gegaan en hebben de barmensen zover gekregen ons op te zoeken in the Grant, alwaar we een feestje hebben gebouwd op wederom fantastische live bands! De volgende dag gingen we op weg naar Galway.

Vanaf hier heb ik een mooie tocht gemaakt naar de Cliffs of Moher, super hoge afgronden die uit de zee omhoog torenen. Heel machtig om te zien en ook wel spannend, vanwege het onstuimige weer. Ik moest goed uitkijken dat ik mijn nieuw verworven Ierse hoedje niet verloor! rosa heeft ondertussen paard gereden in de omgeving van Galway.

Helaas zijn we allebei een beetje ziekjes geworden. Wellicht kou gevat door alle ontberingen (ondanks de extra trui die we gekocht hebben!), dus al snotterend ga ik lekker naar huis en laat ik Roos achter in een fantastisch land. Geniet ervan, zo lang je er nog mag verblijven, meis!

• 27 Oktober 2014 - 06:20

Lies:

Mooie ervaring Eva! Nou mis je net het beroemde Ierse Halloween!