Avonturen met twee backpackers - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Avonturen met twee backpackers - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Avonturen met twee backpackers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Augustus 2008 | Indonesië, Bandung

Wat een lieve reacties allemaal, zeg! Het doet me zo goed om het alemaal te lezen!! En er komen steeds meer mensen bij! :)

Ik zit nu in Bandung en heb twee geweldige backpackers gevonden. Bas en Marijke uit Nederland. Hetzelfde plan, dezelfde visie en hetzelfde tempo. Dus helemaal top!

Ik kan jullie een laatste avontuur in Jakarta met Lisa niet onthouden... Ik ben wederom gemasseerd (in de salon die voor Yvonne zo bekend is, blijkbaar... Ze dachten dat ik haar dochter was!)
Ik werd heerlijk gemasseerd.. En toen begon de pret want de meid die me aan het kneden was begon schaamteloos te boeren. Met elke kneep kwam er een lading lucht in mijn nek! Ik probeerde mijn lach in te houden en geforceerd de geluiden te negeren, maar natuurlijk gebeurde het onoverkomelijke en proestte ik het uit. Ik heb bijna in mijn broek geplast van het lachen, niet normaal. Het bleek mijn eigen 'wind' te zijn die uit mijn lichaam moet omdat het me moe en ziek maakt. Prima! Maar wel een vreemde manier om dat via haar mond te doen! Ik moet er nog steeds heel erg om lachen als ik er aan denk..

De dag erna hebben we Lisa's vrienden ontmoet en op een terrasje gezeten. Één van de meiden heeft me wederom gemasseerd en mijn rug bewerkt met de zijkant van een muntstuk om ook mijn 'wind' er uit te halen. Vervolgens liep ik drie dagen met ontzettend bizarre rode strepen over mijn rug!! Doe ik dus niet meer.. Tijdens deze avond heb ik Bas en Marijke ontmoet en ben vervolgens meteen de volgende dag met ze meegereisd.

We hebben gisteren een tour gemaakt: eerst een wandeling door de sawa's, (prachtig!), toen een wandeling naar een grote waterval gemaakt en vervolgens door een theeplantage gelopen (prachtig!) en toen een drie uur durende wandeling om de krater van een vulkaan gemaakt. Niet te beschrijven hoe mooi. Tussen de zwavelwolken en kokende stroompjes naar het kratermeer gelopen. Daar even gezeten en het meest geweldige was dat de zon net achter de vulkaan verdween.. Zonsondergang op een vulkaan, dus!

's Avonds weer lekker een biertje gedronken in het hostel en heb wederom een gitaar kunnen scoren. Hup, daar ging ie weer! Geweldig applaus en zelfs het verzoek om een c.d.! Ben ook nog in een bar beland met pooltafel.. Wat de avonden betreft verschilt mijn leventje niet zoveel met Nederland!

Vanmiddag met Bas en Marijke op weg naar het dorp Pangandaran en dan zien we wel weer waar ik in beland!

Al met al dus ontzettend naar mijn zin!!

  • 10 Augustus 2008 - 05:56

    Ynte:

    Meissie, ik ben helemaal ontroerd van je berichtje. Wat geweldig en fijn dat je zo lekker met deze mensen mee kan reizen! Nou wel even Eus opporren dat ie zijn neef een keertje gaat benaderen voor die cd??? Of anders maar een poging bij Tako en Kathelijne wagen?

    Dat met die munten heeft oma ook een keer bij mij gedaan, dat was omdat ik griep had. Flink veel obat madjan erbij natuurlijk.

    Ik ben toch zo benieuwd naar je fotoos, heb je nog ruimte nodig om er een aantal te plaatsen, laat me ff weten dan regelen we dat voor je.

    HEEL ERG VEEL PLEZIER en VEEL KUSJES!!!
    mama

  • 10 Augustus 2008 - 07:57

    Coby:

    Ha Eeffie

    Leuk dat e tch overal weer Nerdelanders tegenkomt uit zo'n klein kikkerlandje en dan zit je zo ver weg.....En van die lekkere hollandse namen en wat een bekende jongensnaam hè Gna gna, vind hem ook nog steeds leuk.....

    Dat verhaal met die winden (bovenwindse) lache zou wat voor ons zijn.....Ik zie het helemaal voor me met je ingehouden lach....

    Zie je wel, ik zei het je, je wordt helemaal beroemd......Echt lache heb je straks ook j eeigen website nodig en als je je zelf op You tube zet kom je op d eheel werled enne. ons kent ons dus dan wordt je wereld beroemd.....

    Nog bedankt voor je persoonlijke berichtje helemaal fijn.

    Ja en wat dat corrupte betreft ik denk dat dat bij iedereen wel is blijen hangen, maar ik vind het heel leuk als je zo met dat (voor jou) persoonlijke jongetje aan de salg wilt. Geeft een goed gevoel.

    Wel fijn dat je nu van die mooie stukken ziet en zo geniet van alles die ondergaande zon achter de vulkaan je zal ongetwijfeld wel mooie foto's hebben en als je mammie daar nou een mooi albumpie van maakt dan moet je maar eens langs komen....

    Groetjes
    Coby

  • 10 Augustus 2008 - 14:59

    Shirley:

    Hoi Eefje,

    Wat leuk om al je belevenissen zo te kunnen volgen. We genieten ervan, hoor!
    In 1995 heb ik met René (mijn zoon) en Nouchka (zijn vrouw) een rondreis over Java gemaakt. Prachtig land met vriendelijks mensen. We hebben toen ook een paar dagen in Pangandaran in het Pantai Indah Barat Hotel gelogeerd aan de Jl Kinang Panganjung 188. Tijdens ons verblijf daar hebben we een excursie gehad met motor-kano's naar een prachtig natuurreservaat. De juiste naam weet ik niet meer, maar het is zoiets als "Green Forrest".
    We kijken alweer uit naar je volgende belevenissen en we wensen jou heel veel plezier toe.
    Liefs van ons beiden,
    Carel en Shirley

  • 11 Augustus 2008 - 20:21

    Lisette & Eugene:

    Hallo nicht!
    Wat een verrassende wending: op pad met Bas en Marijke! Hoop dat je geniet! Ik heb 2 keer een reis over Java (in combinatie met Bali) gedaan; de eerste keer "als belanda" met een groep Indonesische mensen. Oom Leo, de vader van Lisette S., leefde toen nog en heeft de reis voor me geregeld.Prima: werd helemaal vertroeteld en verwend. De tweede keer samen met Eugene (in combinatie met Bali en Lombok)
    Beide keren in combinatie met verblijf bij de familie. Wat zijn het "scheetjes" he? Zij genieten ook altijd volop als er familie uit Holland bij hen langskomt.
    De "muntbehandeling" heb ik ook een aantal keren gehad. heet het niet "kerok"?
    Tot je volgende bericht! Geniet nooit met mate (Loesje)!!!!
    Ook de groeten van Eugene,
    Liefs, Lisette L.

  • 12 Augustus 2008 - 12:38

    Bini:

    Ha Eva,

    Alweer een week voorbij!
    Wat een belevenissen. Leuk om daarvan mee te mogen genieten.
    Al die massages, wat een verwennerij!!!
    Je slap lachen is ook ontspanning........alleenje sluitspieren moet je wel onder controle houden :)
    Tot nu toe herken ik je reisverhaal en ziw ik voor me waar je bent.
    Als je in de gelegenheid bent is het ook leuk om een theefabriek te bezoeken.
    Elk theeblaadje wordt 1 voor 1 geplukt en in de fabriek stapje voor stapje gedroogd tot het blaadje waar wij ons kopje thee van zetten.
    Dat kan tussen Bandung en Bogor.
    Als je dit traject met de bus doet over de prachtige Punjabpas (weet niet of ik het goed schrijf)is een fabriek te voet bereikbaar. Niet om de hoek, maar zo te lezen draai je je hand niet om voor een stevige wandeling.
    Ik kon het weer even niet laten:) om een tip te geven.
    Fijn dat je twee leuke mensen hebt ontmoetom mee te reizen.
    Je hebt nog veel moois voor de boeg.
    Blijf gezond en geniet.
    Tot volgende week.

    Lieve groet van
    Bini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 49892

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: