Agressieve apen en natte natuur - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Agressieve apen en natte natuur - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Agressieve apen en natte natuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 Augustus 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Het eerste filmpje, eindelijk!

We zijn een paar dagen in Pangandaran geweest. Dat is een kustdorp, dat zeer zwaar getroffen is door de tsunami. Ik heb er de schade van kunnen zien en de verhalen ervan kunnen horen.. Erg indrukwekkend.
We hebben een mooie trip met de scooter gemaakt naar een waterval. Werkelijk de mooiste plek op aarde die ik ooit heb gezien! Het water kwam direct uit de grond en was dus superhelder en drinkbaar. Er was een grote grot waar het water vandaan kwam, dus ik heb in die grot gezwommen!! Wow!! Dat was echt supermooi, niet te geloven.. Ook ben ik van de waterval afgesprongen, om vervolgens onder de waterval door te zwemmen en in een ander grotje uit te komen. De meditatiegrot, noemen ze het. Ik begrijp helemaal waarom!

Vervolgens met diezelfde scooter, met Bas en Eva over een lange bamboebrug gereden, over de rivier van de Green Canyon. Ongelooflijk dat iemand ooit eens bedacht heeft dat die brug überhaupt een scooter zou moeten kunnen houden..

We zijn ook nog naar een National Park geweest en aan het begin kregen we te horen dat als we agressieve apen zouden tegenkomen, we onze handen moesten laten zien zodat ze wisten dat we geen eten hadden. Fijne tip! Compleet aangevallen; drie apen voor me, ik enthousiast mijn handen open, maar de brutale aap sprong gewoon tegen mijn been aan en liet niet meer los! Stukje van mijn broek weg..
Helaas, maar wel grappig.

Gisteren aangekomen in Yogya. Goede reis gehad en meteen nieuwe backpackers ontmoet. We zijn met een groep van tien man uit eten geweest. Een Fransman, die we al eerder hadden ontmoet en waar we mee hadden afgesproken, twee Amerikanen en verder alleen Nederlanders. Heerlijk genoten! Het is zo ontzettend makkelijk om je aan te sluiten bij een groep! Maar, ben nog steeds hartstikke blij met de verovering van Bas en Marijke, hoor! Leuk stel.

Vandaag zijn we naar de Borobudur geweest. Heel erg mooi.. Dat was nummer één van mijn top twee; nummer twee is de Bromo vulkaan.

Ik heb een nummer gekregen van iemand hier, dus daar gaan we morgen mee op stap. Zondag is het bevrijdingsdag voor de Indonesiërs, dus groot feest! Ben benieuwd.. Nu met weer wat mensen uit eten, dus het belooft wederom een gezellige avond te worden!

  • 14 Augustus 2008 - 16:54

    Coby:

    Hallo Eeffie

    Ik heb je filmpje net even bekeken, zo lacheeee.... hoe bedoel je autogordels en veilige autostoeltjes.

    Zo te lezen in je verhaal maak je nu mooie dingen mee, het is goed geregeld dat je eerst je werk hebt gedaan en nu van je vakantie geniet, andersom had vervelender geweest. Nou meid geniet nog maar lekker van je laatste weekjes.

    Groetjes
    Cootje


  • 15 Augustus 2008 - 09:33

    Marius Van Vugt:

    Hoi Eva, je laatste twee berichten gelezen.Wat maak jij allemaal mee in zo"n korte tijd de pracht van de natuur zie ik voor me en krijg gelijk zin om daar ook op vakantie te gaan en nogmaals zie ik uit naar de foto's ik weet het is mooier maar iets te laten zien aan andere beleef je de reis opnieuw. Kom je wel uitgerust terug?
    Nogmaals ik wens je veel plezier.
    Tot eind augustus
    Groetjes
    Marius

  • 16 Augustus 2008 - 17:03

    Max Boeckhorst:

    Hoi Eva
    een week niets van ons gehoord. Waren Kim ophalen in Italië. Inmiddels weer bij gelezen en wat leuk is om te lezen hoe je ervaringen opdoet met andere mensen en de cultuur daar. Wij waren ook bij/op de Boroubudur en de Bromo. Als je daar geweest bent geven we je onze ervaring. Een tip van oudere mensen, zorg dat als je 's morgens naar de zonsopgang gaat kijken je warm gekleed bent (ze verhuren niet voor niets winterjassen) en als je met een paard naar de Bromo gebracht wil worden doe dat dan met een groepje. Als je nu denkt "dit doen nu oudere mensen, ongevraagd advies geven"dan heb je helemaal gelijk. Geniet en later horen we graag je ervaring. Leuk zoals jouw ervaring met andere mensen beschreven is. All the best
    Petra en Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 49967

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: