De eerste verkenning van Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu De eerste verkenning van Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

De eerste verkenning van Chiang Mai

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties! Leuk om tekenen van leven vanuit het bittere Nederland te krijgen. Iedereen die mij heeft toegevoegd tijdens mijn reis van Indonesië krijgt geloof ik een melding, vandaar Margot!

Na een redelijk pittige, maar wel erg gezellige nachttrein zijn we aangekomen in Chiang Mai. Eindelijk de chaos van Bangkok uit. We hebben al vele marktjes gezien, onder protest van de mannen die ondertussen al vele veto's hebben uitgesproken op deze activiteit. Helaas voor hen zijn de meiden nauwelijks te stoppen, maar het blijkt dat de gemoederen snel te sussen zijn met een Chang (Thais bier).

Chiang Mai is echt een stad voor mensen als ik: veel verschillende tempels, vele marktjes, een jazzcafé, een blues pub, een music jam club, boekenwinkels en overal pooltafels. Ik hoorde zelfs nog Johnny Cash en Don McLean voorbij komen! :)

Gisteren een lange dag: eerst hebben we een koninklijk paleis bekeken met grote rozentuinen en een bamboebos dat kraakte en zuchtte onder de verkoelende briesjes. Daarna zijn we naar de Wat Doi Suthep tempel geweest, de belangrijkste tempel. Indrukwekkend veel goud, lotussen die verkocht (en gerycled) werden en veel wierook. Het brengt geluk er geweest te zijn. We zijn daarna naar de dierentuin geweest omdat Erna graag panda's wilde zien. Nouja, kort gezegd: veel beesten, veel gelopen. Daarna een andere tempel, waar ik even de naam niet meer van weet. De eerste ontmoeting met een monnik. Ik was samen met Samuel en we moesten een wai (armen vouwen en knikken) maken naar Boeddha, waarna Samuel een hand kreeg en ik niet. Het blijft vreemd om met monniken te praten, omdat er een sfeer omheen hangt van sereniteit en eerbied. Als afsluiting van de dag wilden we naar de fish spa, waar je voeten onder handen worden genomen door heel veel visjes. Ze knabbelen je dode huidcellen er af. Niks voor mij en Vikko, zo blijkt. Binnen drie minuten hingen we met natte voeten boven de bak. Erna en Samuel hebben het wel afgemaakt en genieten nu van poezelige voetjes. Kunnen ze weer veel lopen! :D

  • 20 December 2011 - 11:23

    Lies:

    Wat een belevenissen! Lijkt mij ook wel lekker die knabbelende visjes (met de nadruk op -jes)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 49907

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: