Jungletour - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Jungletour - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Jungletour

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren zijn we vertrokken naar de jungle, waar we een nacht hebben geslapen in een mooie bamboehut. We werden met de auto opgehaald en zaten in een groep van negen man. Niet echt een leuke groep, twee onsympathieke (halfdronken) fransmannen, vier Chinezen van 17 jaar en een ouder stel. Gelukkig hebben we het wel heel leuk gehad.

We begonnen met een fikse wandeling van drie uur door dichtbegroeide jungle. Dat was behoorlijk pittig in de hitte en de weg was op sommige plekken behoorlijk steil. Dat maakt het natuurlijk wel extra tof!
Aangekomen in het olifantenkamp konden we een beetje bijkomen en een tocht maken op een olifant. Dat was behoorlijk 'bumpy'. Het rekje waar we op zaten was nogal eenvoudig en slingerde af en toe behoorlijk gevaarlijk heen en weer. Goed vasthouden dus, anders lag je met je neus in de met olifantenschijt volgeladen rivier! We mochten de dieren ook nog voeren, dus we hebben banaantjes gegeven die ze heerlijk hebben opgeknabbeld. 's Avonds een kampvuurtje en gebabbeld met de gids Didi, een gezellige gozer. 's Nachts was het ijskoud en bij sommige van ons heeft dat voor een ruwe nachtrust gezorgd. We sliepen op dunne matjes op een bamboevloer, dus ik had wel een beetje pijn in mijn rug. Maar dat is allemaal weer over.

De volgende dag hebben Erna en ik de olifanten gewassen in dezelfde rivier (inderdaad, schijtontwijkend). Dat was een hele mooie en bijzondere ervaring! Daarna hebben we gezwommen in een rivier en gingen we raften. Midden op de rivier konden we overstappen op een bamboevlot, dat steeds meer zonk hoe meer mensen er op kwamen. Zo hebben we met onze derrières in ijskoud water het laatste stuk afgelegd.

's Avonds hebben we op een fietskar gezeten. Een gezellige gast had in Nederland bij de gaypride rijdende bierkarren gezien en heeft zijn broer een kroeg laten bouwen in de vorm van zo'n bierkar. De gasten zitten dan allemaal op een zadel aan de bar en hij is in het midden allerlei soorten cocktails aan het shaken. Foto's volgen misschien nog, die heeft Erna.

Vandaag hebben we een kookcursus gedaan. De hele ochtend les in Thaise kruiden en gerechten, vervolgens zelf maken en daarna natuurlijk heerlijk gegeten! Vandaag doen we het verder even rustig aan.

Morgen vliegen we naar het zuiden en gaan kerst vieren op het eiland Ko Phi Phi. Iedereen alvast hele mooie dagen toegwenst! Ik hoop op een witte kerst voor jullie. Ik ga op zoek naar een leuke zomerjurk om de feestdagen door te brengen. ;)

• 23 December 2011 - 07:53

Lies:

Die witte kerst zit erniet in hier! Het is nu 11 graden. Op dit moment krijg ik allemaal foto's in m'n dropbox, prachtig! IMG 5475 is nu "added" (ik dacht al: m'n computer wordt trager)
    Wat leuk met die olifanten! Was er met de kookcursus wel vegetarisch eten voor Samuel, Erna en Vikko? Goeie vlucht naar Ko Phi Phi en gezellige kerstdagen!

• 23 December 2011 - 07:59

Eva Leurink:

De kookcursus was uiteraard in zijn geheel vegetarisch! ;)

• 25 December 2011 - 13:24

Thomas:

Klinkt gaaf allemaal!

Een fijne kerst toegewenst!