Kerst op Ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Kerst op Ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Kerst op Ko Phi Phi

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 December 2011 | Thailand, Bangkok

Afgelopen zaterdag zijn we vanuit Chiang Mai naar Phuket gevlogen. Daar aangekomen begon het meteen te regenen en we moesten overstappen op onze gereserveerde speedboat. Wat een helse tocht was dat! Bleek dat er ergens een storm rondraasde en wij zaten midden op zee in onze kleine klapperende boot. Golven van een paar meter hoog en bij elke golf kregen we een plens (zout!!) water onze gezichten. Drijfnat en zilt kwamen we aan op het bounty eiland. Dat hadden we alvast overleefd...

We hebben drie dagen doorgebracht op het eiland. De hutjes waren prachtig en geheel gemaakt van bamboe en andere houtsoorten. Met een tweepersoons prive hangmat dat uitkeek op jungle en zee was het idylisch romantische plaatje compleet. Kerst hebben we weer met Sytske en Elko gevierd. Voor het eerst bestond mijn kerstdiner uit pizza. Af en toe schalden kerstliederen uit boksen, maar dat was vooral bij de restaurants. De feeststranden stonden bol van de uitgaanstenten en de muziek schalde door elkaar. Toch hebben we ons kostelijk vermaakt met 'buckets', emmertjes gevuld met Thaise rum, cola/sprite en ijs. En natuurlijk vele rietjes om te delen! (Het bleef immers kerst). We hebben gedanst in het zand, in het water, om een vuurtje en op podia. We hebben meegeblèrd met klassiekers alsof ons leven er vanaf hing. En we hebben overal vuurwerk gezien. Geweldig gezellig!

Verder hebben we een klein tochtje gemaakt op een longtailboot en hebben het strand uit The Beach van Leonardo DiCaprio herkend. Ook hebben we gesnorkeld, maar door minikwalletjes die hele kleine gemene steekjes veroorzaakten was dat eigenlijk best pijnlijk. Maar wel mooi.

Vandaag hebben we een ferry en bus genomen naar Pangnga. De eerste ontmoeting met wat een totaal ander volk lijkt was niet zo positief. Zeer nors en nukkig en nergens een glimlach te bekennen, laat staan een Thaise. We zijn als een kudde toeristisch vee vier keer van busje naar busje 'gedreven' en uiteindelijk hebben we dan toch, Boeddha zijdank, het stadje bereikt. Voor morgen hebben we weer een flinke tocht geboekt met grotten, stranden en een kayak/kano tocht door mangrovebos. Klinkt goed, dus hebben goeie hoop!

Tot de volgende keer weer!

• 27 December 2011 - 12:48

Lies:

Klinkt allemaal erg leuk! Mooie bijzondere foto's!

• 27 December 2011 - 17:21

Lies:

behalve de boottocht dan natuurlijk ;-)