Aan de kust bij Phang Nga - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Aan de kust bij Phang Nga - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Aan de kust bij Phang Nga

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

29 December 2011 | Thailand, Bangkok

Gisteren hebben we een hele dag op een longtail boot gezeten. We zijn van eiland naar eiland gevaren en hadden prachtig uitzicht vanaf de boot. We zijn langs James Bond Island geweest, waar het gelijknamige personage ooit een film heeft opgenomen. Toen we aanmeerden aan een piepklein strandje van vijf meter keken we elkaar verbaasd aan, onwetend wat we in vredesnaam daar moesten gaan doen. Vooral toen we lampjes kregen voor op onze voorhoofden. Maar al gauw bleek ergens een klein houten trappetje verstopt te zitten die de weg leidde naar een pikdonkere grot. Dus als echte nep-mijnwerkers begaven we ons in de gleuf van de berg.

Eigenlijk gaat het hier elke dag zo: we denken ongeveer te weten wat we boeken en op hoop van zegen beginnen we onze avonturen. Maar gedurende de dag komt de vraag regelmatig boven borrelen of alles wel klopt en vooral of we stiekem toch opgelicht zijn, wat vaak wel het geval is. De gesprekjes komen uit op een algemeen ingestemd: 'ik heb echt geen idee!' of een 'het zou ook kunnen dat...' waarbij iemand een nieuwe theorie oppert.

Vandaag zijn we naar een national forest park geweest. Dit bleek een echte jungle te zijn toen we aankwamen! We hebben een flinke tocht gemaakt waarbij we regelmatig het idee hadden dat de weg ophield. We zijn stug doorgelopen en lieten ons niet tegenhouden door stromend water zonder bruggetjes, spinnen van (met poten) tien centimeter groot en onnoemelijk veel muggen. En prachtig dat het was!! Nog mooier en avontuurlijker dan de eerste jungletocht. Helemaal omdat we met z'n vieren waren, dus zonder gids... Verder hebben we wederom een soort grot gecombineerd met tempel. Buiten liepen wat aapjes die afkwamen op het lekkers van de toeristen. Ik heb voor 1 Thaise Baht (100 TB is E 2,50) een voorspelling laten doen, wat ongeveer neerkomt op dat ik geen leiding moet nemen, ik de rechtszaak win waar ik in verweven zit, dat mijn dromen uitkomen en ik een zoon krijg, mocht ik zwanger zijn. ... Boeddha, bedankt!

Momenteel proberen we vervoer te regelen naar Surat Thani, waar vandaan onze trein terug vertrekt naar Bangkok. Het enige bedrijf dat hier is probeert ons op te lichten, dus het is nog een uitdaging om andere mogelijkheden te onderzoeken! Maar dat hoort er nu eenmaal bij en we gaan er vanuit dat het allemaal wel lukt. :)

• 01 Januari 2012 - 20:20

Lisette:

Hoi Eef (en consorten!)
    Allereerst: Selamat tahun baru!
    Ik was een beetje "achter" met lezen en foto's bekijken. Nu weer helemaal bij. Ben met je paatje en moesje en Rob en Margot een week naar Vetralla geweest. Vandaag weer thuisgekomen.
    Bij jullie vergeleken echt een reis voor bejaarden! (maar wel GENOTEN!)
    Geniet van jullie avonturen! Laat je niet "bedotten" Dikke tuut, Lisette.

• 01 Januari 2012 - 20:48

Ynte:

Allereerst voor allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar, een behouden terugkomst in goede gezondheid èn geen spinnen importeren in Delft !!!
    Kus, Moes