Nieuwjaar in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Nieuwjaar in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar in Bangkok

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

De ontsnapping uit Phang Gna is gelukt! We hebben een alternatieve route genomen en zijn niet met de oplichter in zee gegaan. Veilig aangekomen in Bangkok.

's Middags hebben we Grand Palace bekeken. Een zeer groot paleis met heel veel gebouwen (een stuk of 30) en vele van (gedeeltelijk) puur goud. Erg indrukwekkend. En druk.. En warm...

Dezelfde avond was oud en nieuw. Vikko en ik hadden Changbier ingeslagen in de 7Eleven (de lokale supermarkt) en gingen op weg naar het plein voor Grand Palace. We werden vrijwel direct weggestuurd omdat we geen alcohol mochten drinken. Even later was duidelijk waarom: het bleek een soort spirituele bijeenkomst te zijn! Met monnikengebed en vele lampionnetjes hebben we rond twaalf uur het nieuwe jaar stilletjes ingeluid. Vuurwerk was er ongeveer tien minuten, dus dat was niet zo knallend als in Nederland.. Maar daarna hebben we de avond voortgezet in een leuk cafeetje met een live reggaeband.

De volgende dag enigszins katerig een duik in het zwembad genomen. De ondernemende Erna en Samuel hebben we losgelaten en zij zijn nog naar Wat Po geweest. Wij hebben helemaal niks uitgevoerd en zelfs een film gekeken in het hotel. Heerlijk!

Gisteren hebben we een lange tocht gemaakt naar de drijvende markten Damnoen Saduak. Totale chaos op het water met allerlei motor long tail boten (uitlaatgassen!) en peddelbootjes. Een krioelend mierennest van handelsactiviteiten en erg leuk om te zien. 's Middags naar de Brug over de rivier Kwai. De spoorlijn des doods wordt het ook wel genoemd, omdat er 80 000 krijgsgevangenen omgekomen zijn bij de aanleg. Geschat wordt dat voor elke biels iemand is gestorven. Met die kennis is een vrolijk regenboogtreintje voor toeristen die over de bug rijdt naar mijn mening totaal ongepast.

's Avonds hebben we zo gezegd ons leven gewaagd voor een pingpongshow, waarbij schaars geklede vrouwen omringd door ladyboys, van alles uit hun edele deel het publiek in schieten. Van pingpong ballen (je krijgt een batje om terug te slaan), tot dartpijlen, bananen, bloemetjesslingers van twee meter en toeters die ze professioneel laten afgaan. Aan het eind werden we omsingeld om te betalen. Dat was behoorlijk eng, want de deuren werden gebarricadeerd en we konden er niet uit. Het heeft ons flink wat geld gekost, maar we leven nog!

Vandaag gaan we naar Ayuttaya en we wachten nu op de trein. Morgen de laatste dag. Dan gaan we souvenirs shoppen de laatste massage nemen en Vikko en ik alsnog naar Wat Po.

Het was een mooie reis met veel nieuwe (en soms shockerende) ervaringen. Ik verheug me al op de volgende reis!

Tot in Nederland!
Tabee!

• 03 Januari 2012 - 07:03

Lies:

Wat een merkwaardige show, is dat intimideren daar toegestaan? Nog een paar dagen genieten en dan een goede reis terug!

• 03 Januari 2012 - 08:36

Rob:

Pff, spanning en sensatie, zeg. Nu eerst maar eens veilig thuis zien te komen met z'n allen!. Groet, Rob

• 03 Januari 2012 - 12:12

Stefan:

Hey Eeffie! Hoop dat jou een veel beter jaar staat te wachten dan het afgelopen jaar (maar dat gaat zeker lukken :-)). Jij een heel goed nieuwjaar met veel mooie reizen, avonturen, flink veel muziek maken (wie weet weer een keertje samen), veel geluk in de liefde met Vikko en natuurlijk ook op het gebied van werk! :-) Doe je best, en laat je vrolikheid stralen! :-) Dikke X Steef