Mag (net)isch eiland - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Mag (net)isch eiland - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Mag (net)isch eiland

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Augustus 2015 | Australië, Magnetic Island

Mag(net)isch eiland

Bedankt voor de reacties! Erg leuk dat zelfs oude bekenden de weg weer hebben gevonden naar mijn reisverslagen!

We hebben de ferry van Townsville naar het magishe Magnetic Island genomen. Onze camping was tevens de woonplaats van allerlei rondhuppende Wallabies en rondhangende koala's. We hebben één koala gespot die ineens over de camping kroop. Met al zijn energie van die dag sprong hij vanaf de grond in de boom. Dat wil zeggen, hij maakte een hupsje en klampte zich vijf cm vanaf de grond aan de Eucalyptus vast. Zo, die zat! Vind je het gek dat ze 20 uur per dag slaap nodig hebben... ;) Er waren ook vogels die niet wilden opvallen en dus deden alsof ze onzichtbaar waren door te rennen als je niet keek en stokstijf stil te staan als je wel keek. In de avonden werden we vergezeld door de Wallabies en buideldieren.
We hebben een wandeling gemaakt naar The forts om in het eucaluptusbos "wilde" koala's te spotten. We hebben twee moeders met baby's gezien! Rustig hangend in de vork van twee takken en ogenschijnlijk tevreden om zich heen kijkend. De kleintjes wilden ook een glimpsje van de wereld opvangen, dus die staken af en toe hun mini-koalahoofd naar buiten.

In het Wildlifecentre konden we allerlei soorten dieren vasthouden. De schildpad, het mini-krokodilletje, allerlei salamanderachtige beesten en een slang werden in onze handen geduwd. Hier hebben we alsnog onze koalaknuffel gekregen! Mission accomplished. We hebben ook nog een grote vogel op onze arm gehad die een zaadje uit onze mond pikte. Een "vogelkusje", noemden ze dat. Nou vooruit, bij gebrek aan beter dan maar! Aan het einde van de trip heb ik nog felgekleurde lorees gevoerd. Ze zaten overal op mijn handen en in mijn haar en de schrammen van hun scherpe nageltjes dus ook. Maar de rode plekken waren de ervaring helemaal waard, het was een kwetterende kleurenpracht van jewelste!

Ik heb een grote bergwandeling gemaakt terwijl Ellen op het strand lag. Toen ik mezelf helemaal alleen waande liep ik lekker in mijn bikinitopje rond, te genieten van de natuur en exercise. Zal je net zien dat zo'n groep Japanners je net van de andere kant met hun camera's tegemoet komt lopen. Ik deed alsof ik een onzichtbare vogel was en vervolgde zo snel mogelijk mijn weg.

In de avond hebben we ons opgegeven voor het kokosnootbowlen. Na een paar welverdiende biertjes was dat een hilarisch tijdverdrijf. Helaas geen prijs gewonnen, maar wel gelachen.

Eenmaal terug in Townsville zijn we naar het grootste levende koraalrif met onderwatertunnel gegaan. Dankzij het glas hadden we een mooi uitzicht op het koraal en allerlei soorten vissen, zonder nat te worden. We zijn naar het schildpaddenziekenhuis geweest, waar schildpadden worden gered van allerlei soorten ziekten. Het grootste probleem is het "floating syndrome": als ze per ongeluk een (miniscuul) stukje plastic eten, zwelt de buik op en gaan ze drijven. Dan liggen ze de hele dag in de oceaan te verbranden in de prangende zon en tijdens de koude nachten kunnen ze zichzelf niet opwarmen en liggen ze te bibberen van de kou. Als ze niet gered worden gaan ze dood. Het plastic is, zoals we hopelijk allemaal weten, helaas voor heel veel dieren dodelijk. Ik heb een donatie gedaan en een katoenen tas gekocht waarmee gepoogd wordt mensen bewust te maken van dit probleem. Dus in het kader van "spread the word", ook hier maar even: lieve mensen, please, gebruik zo weinig mogelijk plastic en scheid je plastic afval!!!

Tot slot: ik heb een klein pluchen schildpadje gekocht als extra maatje voor onderweg op onze avonturen. Dus als je een zwarte tas ziet rond hobbelen met Tommy the Turtle er half uit bungelend, zwaai dan even, dan zijn wij het! :)

  • 14 Augustus 2015 - 15:24

    Lies:

    Ik word zo langzamerhand jaloers....ik zou ook genieten van al die dieren! Goed dat ze alert zijn op dat plastic! Wat erg..... Ik gooi het altijd trouw in de plastic-afval-container.
    Veel plezier verder(ook met je koalaatje)
    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 49875

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: