PAK Orphanage - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu PAK Orphanage - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

PAK Orphanage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Juli 2008 | Indonesië, Rantepao

Lieve mensen!!

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties! Ik ben goed aangekomen. De busreis viel mee, hoewel het wel begon te stormen. Mijn eerste ervaring op Sulawesi was dus met zwiepende, zwaaiende palmbomen, op een verlaten tankstation, wachtend totdat het wat rustiger werd!

Ik ben erg warm en gastvrij ontvangen. De kinderen spelen Bamboemuziek, waar ze geld mee ophalen voor het weeshuis als ze voor toeristen spelen. Compleet met traditionele kledij en dans! Zo hebben ze mij welkom geheten. Heel mooi! Filmpjes zien jullie nog, kan niet alles op de site zetten.

De kids zijn superlief en erg speels. Ik ben zoooo blij met mijn paar lesjes Bahasa! Ik kom een heel eind, hoor!! Heb zelfs vandaag al 'les gegeven'. Het was meer een kennismakingsspelletje om alle namen te onthouden (want dat zijn er veel!). Dat ging erg goed, ze vonden het heel erg leuk. Vanaf morgen ga ik de ouderen Engels leren. Ben benieuwd.. De kids hebben nu vakantie, maar vanaf maandag gaan ze weer naar school. We mogen niks van ze doen, ze maken van alles voor ons schoon, koken eten, maken de hele tijd teh en kopi. Heel lief! En maar spelen, voetballen, liedjes zingen, dansen en kletsen. Ze doen hier heel veel met muziek (whohoo!), dus ik kom wel aan mijn trekken. Heb al een gitaar gespot, dus die ga ik één dezer dagen even aanslaan. Kan ik de kids mijn eigen liedjes leren, haha.

Het is prachtig om te zien hoe het in het weeshuis werkt:
De begeleiders zorgen voor de kinderen, de grote zorgen voor de kleintjes, de kleintjes zorgen voor elkaar en alle kids zorgen voor de begeleiders. (En iedereen zorgt voor de baby).
:)

Ik ben al naar verschillende ceremonies geweest. Dat leeft hier heel erg. Dagelijks minimaal één! Ze doen hier aan buffelgevechten en hanengevechten. Lijkt me niet zo leuk om te zien, maar ik wil er graag heen om de cultuur te zien. Heb al een dooie buffel mogen aanschouwen.

Heb natuurlijk nog veel meer te vertellen, maar het is al zo'n lang verhaal.. Ik geniet hier in ieder geval ten volle uit! Voel me al helemaal thuis. Het is werkelijk een paradijs en het eten is heerlijk. Ben gelukkig niet ziek geworden en dat ben ik ook niet van plan! :) Het weer valt mee, het is op Sulawesi mild. En het regent er veel, erg vochtig, maar geen 31 graden meer. (Denk ik).

Bedankt voor de mailtjes! Ik zie jullie reacties weer tegemoet!

Hele dikke kus, een zwaai, en veel liefs,
Eva


  • 11 Juli 2008 - 06:31

    Cootje:

    Wat een gezellig berichtje, zat even te genieten en "i wish that i be there.....ha ha..."Kids en je laten verwennen mmmmmmmmmmmmm. Meer is er niet nodig toch?????
    Maar we hebben het hier ook gezellig gehad met de Koreanen. Vandaag gaat het zusje al weer naar huis , het broertje (Nam Que)blijft nog een paar dagen. In Korea kunnen ze maar hooguit 1 week vrij nemen, dus dat meisje (Ji-Eun) moet weer aan het werk maandag.

    Nou Eeffie ik kijk uit naar je volgende reisverslag....

    Doei

  • 11 Juli 2008 - 08:51

    Ynte:

    hoi meis, wat een mooie ervaringen. ik ga floris even vragen hoe je het moet doen met de foto's voor de site. bij yvonne heeft het toen ook een tijdje geduurd voordat haar foto's erop stonden. misschien moet je ze eerst verkleinen naar web-formaat. heb je nu wel genoeg geheugen bij je als je niet kan branden?
    wel erg leuk zo met al die kindertjes die je zo verwennen. volgens mij heb je helemaal je draai gevonden.ik geniet helemaal met je mee hier in ons platte landje.
    een hele dikke kus en tot het volgende berichtje,
    mama

  • 11 Juli 2008 - 09:54

    Max Boeckhorst:

    een mooi verslag. Leuk dat de kinderen je verwennen. En weet je kinderen doen dat alleen maar als ze veilig voelen. Een mooi compliment voor jou dus. Inderdaad goed om de rituelen te bekijken, hoe eng ze soms zijn en voor ons onbegrijpelijk ze vertellen veel over een volk.
    Nou van Petra en mij een dikke kus en op naar het volgende avontuur

  • 11 Juli 2008 - 10:20

    Annelies:

    eefiee! fijn dat je helemaal goed ben aangekomen. zo te horen zit je wel goed daar. echt een avontuur joh..woehoeee! veel plezier nog meid. x lies

  • 11 Juli 2008 - 11:56

    Stefan:

    Hey Eeffie! Wat fijn dat ik weet dat iemand lekker aan het genieten is in Indonesie! :-) Ook fijn om te weten dat ik zelf over een klein weekje naar Italie ga en zelf ook mag genieten! :-) Mooi verhaal, en lieve kinderen zo te lezen, lijkt me wel spannend om daar ineens les te gaan geven aan volwassenen, maar dat kan jij wel, he, Eef?! Tuuuuuurlijk! Ik ga zoveel mogelijk je mailtjes lezen, ook in italie en dan zien we elkaar als jij terugkomt weer snel!! Blijf genieten!! Dikke kus, Steef

  • 11 Juli 2008 - 14:29

    Gilbert:

    Eva,
    Je bent daar voor maar een paar dagen en een pagina is al niet genoeg om jouw verhaal te vertellen. Het gaat erg goed!
    Leuk verhaal en ik zie het voor me. Ik weet precies waar je over hebt.
    Leuk en bijzondere ervaring en ook gezien te hebben hoe ze daar dingen regelen. Misschien kunnen wij (hier in Europa) ervan leren.
    OK, keep up the good work!
    geniet.
    Ik ben heel trots op jou!
    Doe ook de groeten aan de kinderen.
    Cheers,
    Gilbert

  • 12 Juli 2008 - 10:23

    Sien Trotz:

    Hoi Eva, klinkt prachtig..ik zou zo even langs willen komen.
    ben benieuwd naar het volgende bericht. Groetjes!

  • 13 Juli 2008 - 06:46

    Rob:

    Eva, Jij hebt ons (Ynte en Rob) onderstaand mailtje gestuurd:
    _____________________
    hey pa en ma,
    het lukt voor geen meter met de foto,s. computer is superlangzaam en ze komen me zo halen. heb er een uur over gedaan om ze op de computer te krijgen en nu vertelt het vrouwtje me dat ze hiero geen cd's kan branden. noujah..
    Erg jammer, had graag gewild dat het was gelukt, maar helaas.
    Er staan dus op waarbenjij .nu verwijzingen naar fotos en filmpjes, maar dat lukt dus niet. misschien kunnen jullie dat ergens uitleggen of zo?

    sorry voor de fouten, maar hoe ongeloofwaardig het ook is in indoenesie: ik heb een beetje haast!
    liefs,
    eva
    ________________
    Nou ja,in ieder geval kun je wel mailen. Komt tijd komt raad. Als het later wel lukt en je hebt nog extra foto-en/of videoruimte nodig dan regel ik dat wel voor je.
    enne...geen haast he.
    Tot zover gaat het allemaal prima. Ga zo door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 49973

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: