Alledaagse bezigheden - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Alledaagse bezigheden - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Alledaagse bezigheden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 Juli 2008 | Indonesië, Rantepao

Hier weer even een berichtje. Dit keer kort, want de laatste keer was niet zo lang geleden.
Veel spectaculairs is er niet gebeurd, maar dat hoeft ook niet. Het is nu al een paar dagen ontzettend mooi weer (heet!!) en de plotselinge tropische regenvallen vinden nu ‘s nachts plaats, dat scheelt.

Ik ben met alledaagse dingen bezig geweest en heb wat huishoudelijke werkjes gadegeslagen en daarbij geholpen. Zo heeft Johanis, de ‘handyman’, twee schoonmaakteilen en een voederbak voor de varkens gemaakt van niets minder dan een autoband en twee plankjes als bodem. Wonderbaarlijk hoe ze hier van alles maken met spul dat rondslingert! Met een vlijmscherp, multi-inzetbaar mes gaan ze te werk. Daarmee slachten ze varkens, buffels, ze kraken er schedels mee open, kappen bomen, splijten bamboestronken en (mijn eigen momentje met het wondermes) je kunt er heel handig een stukje touw mee afhakken dat nodig is voor het spijkerpoepen.

Ik kom net terug van een ceremonie. Best leuk om sommige Goddelijke liederen mee te kunnen blèrren, zonder een woord er van te begrijpen. Ik heb inmiddels ook de akkoorden uitgezocht van een Torajaans liedje dat de kinderen zingen, dus die wordt uiteraard uit volle borst in de avonduurtjes van het balkon gezongen!

We hebben een hele leuke meid ontmoet; July. Ze speelt ook gitaar en ze heeft een dijk van een stem! Vrijdagavond gaan we met haar op pad en het plan is om in een karaoke bar te belanden. (Misschien heb ik dit al geschreven, maar goed). Daarna een nacht in een hotel, dat heb ik wel verdiend dacht ik zo!

Dat was ‘m weer. Tabee en tot de volgende keer!

• 30 Juli 2008 - 09:30

Shirley:

Wat goed Eva, dat je alles om je heen zo goed op je laat inwerken. Hoe armer de mensen zijn, hoe vindingrijker ze worden en wij (met alle luxe om ons heen) vergeten wel eens, dat met een beetje nadenken, heel wat voor elkaar gemaakt kan worden.Wij twijfelen er niet aan dat juist de goede ervaringen jou rijker zullen maken. Geniet volop van de tijd die je nog rest op Sulawesi en geniet ook van de tijd die je nog op Java zult doorbrengen. Groeten en liefs voor de hele familie daar en we volgen met grote belangstelling jouw komende belevenissen.
    Liefs van Carel en Shirley

• 30 Juli 2008 - 10:36

Max Boeckhorst:

De hotelnacht heb je zeker verdiend na al die verhalen. Gaaf als je met gitaar en stem mensen (de kinderen) kunt vermaken. We hopen dat je een leuke avond hebt ik de karaoke bar. Grappig hoe dol de mensen op karaoke zijn en hoeveel van die gelegenheden er (ten minste op Java waar wij waren) zijn in vergelijking met Nederland.
    Veel plezier en verheug je vast op wat nog gaat komen.
    Petra en Max

• 30 Juli 2008 - 14:56

Coby:

Ha Effie

Weing spectaculair zeg je, dat is nog vel wat je schrijft dan.....Die muziek is ook alles voor je hè heerlijk.
    De vorige mail is lang blijven hangen bij me over die corrupte mensen in dat kindertehuis gatsie.... Hans zei al, ja dat kan verwachten in zulke landen er is weinig controle..Jammer hoor bah!

Hie is alles rustig, de baby groeit gestaag in Cindy's buik en de omvang is groot nu, ze wil er nu wel een beetje vanaf. Maandag ben ik mee geweest naar de verloskundige het regende en ik vond dat zielig met twee kinders op de fiets door de regen met zo'n buik (hoe deden wij dat ook alweer)???? Maar alles was goed haar bloedruk was gelukkig weer wat gestegen was de vorige keer wat laag.

Tiro moet nog twee en een halve week ik ben benieuwd wat zij aan puppies binnen heeft zitten. De vorige keren was het er maar eentje....

Ben net terug van de speeeltuin met Jip die is hier nu drie dagen in de week, morgen samen met Freekje dan is Hans ook vrij. Ja ik zit weer midden in het gebeuren....Wel gezellig, heb hem leren schaken, had ik dat maar nooit gedaan die jongen leert snel en ik zit om half negen al te schaken ha hahaha....

Groetjes
    Cootje

• 30 Juli 2008 - 15:04

Ynte:

hoi dametje, wat gezellig zi ineens nog een berichtje, ik geniet er altijd heel erg van om te lezen wat je allemaal meemaakt.

lekker blijven zingen, muziek is een internationale taal, waarmee je iedereen bereikt! Fijn dat je allemaal kan he? En nou even helmaal voor jezelf, lekker meebleren met de karaoke en pitten in je hotelletje. Is je helamaal gegunt.

Wij vermaken ons hiet nog steeds prima, is heel warm, lijkt wel een hittegolf. Vrijdag komen Corrie en Marcel en maandag trouwt Cecile in Frankrijk. Never a dull moment!

Lieverd tot snel maar weer, liefs, mama

• 31 Juli 2008 - 14:45

Cindy:

Heb je weblog via mama Cootje ook ontdekt! Leuk om zo toch een beetje te kunnen proeven van je leventje daar. Geniet er van en de foto's desnoods later in NL erbij uploaden, want ben heel benieuwd!

• 03 Augustus 2008 - 15:17

Hanenwil@chello.nl: