Snorkelen optimaal eiland - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Snorkelen optimaal eiland - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Snorkelen optimaal eiland

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 Maart 2013 | Maleisië, Pulau Tioman

Het eerste bericht uit Maleisië!

De vlucht is helemaal goed gegaan. De aankomst was wat chaotisch aangezien we niet konden pinnen en mensen met een Maleisische logica onze bagage alvast van de bagageband hadden gehaald en verderop verdekt hadden opgesteld. Na een bezoekje aan de bagageclaim kwam alles weer goed. Na een lange wandeling inde zinderende hitte bleek het hostel verplaatst te zijn. Opnieuw zuchtend en steunend op weg. We hadden immers een nacht overgeslagen! Gelukkig doet een verkoelende douche wonderen en we hebben de eerste dagen in Kuala Lumpur gewoon niet zoveel uitgevoerd om bij te komen.

Wat wel de moeite waard is om te vertellen is dat ik in het vliegtuig de taal weer heb opgepakt en dat ik zonder blikken of blozen gewoon van alles bestel en mijn wensen over het wel of niet 'opwarmen' van het voedsel, of het wel of niet 'hier opeten' goed kenbaar kan maken. Of, in ieder geval, ze hebben gedaan wat ik vroeg! *trots!*

Na een busreis van vijf uur en een ferrytocht van anderhalf uur vanaf Mersing zijn we aangekomen op het prachtige bontheid eiland Tioman. We zitten in een romantisch houten hutje met prachtig uitzicht op zee. We hebben twee klamboe's opgehangen boven 1 tweepersoonsbed en hebben eigenlijk allebei een heel knus klamboeslaaphuisje. (Een klamboe was te klein voor twee personen).

Vandaag hebben we gesnorkeld. We hebben heel mooi koraal gezien en mooie vissen. Ik heb zelfs een sepia gezien en daar ben ik heel blij mee want dat was mijn lievelingsstukje in de 3D aquariumfilm die Vikko en ik graag keken! :) Verder was een visje niet zo blij met mij, want hij begon me moedig weg te jagen door een paar keer op me af te zwemmen. Ik dacht eerst dat hij er niks aan kon doen omdat hij een geheugen van twee minuten heeft (is dat waar?) en mijn aanwezigheid misschien alweer was vergeten. Maar nee, het was persoonlijk bedoeld. Ik ben maar afgedropen...

We verblijven hier een week. Het plan is om naar een koraaleiland te gaan, een fiets te huren en een tocht te maken, misschien een batikcursus te doen en verder vooral: luieren! Welkom vakantie!

  • 24 Maart 2013 - 09:55

    Eva Leurink:

    Hahaha, autocorrect... "Optimaal eiland" moet zijn: "Tioman eiland". Gelukkig is het hier wel optimaal!!

  • 24 Maart 2013 - 10:25

    Rob Leurink:

    Hoi Eva en Laetitia,

    Daar zou ik het ook wel een paar weekjes volhouden. Je zou zeggen het kan nauwelijks beter.
    Die sepia inktvisjes zwemmen trouwens ook voor de nederlandse en belgische kust maar het snorkelt momenteel niet zo lekker in Holland. Ter verhoging van jullie vakantievreugde: de temp. is hier rond de 0 graden met een vileine oostenwind (gevoelstemp. -8 graden)
    Gisteren hadden de broers en zussen Leurink een Kumpulan bij Anno en Vonnie in Luttelgeest. Met als verrassing een etentje in een thuisrestaurant vlakbij de boerderij van Anno. Verzorgd door twee pittige dames. Het was zeer geanimeerd.
    Fijne dagen en we horen wel van jullie.
    Groet, kus, Rob

  • 24 Maart 2013 - 10:36

    Yvonne:

    Hey Eva,
    Wat een goede start van jullie vakantie, genieten geblazen! Ik zie jullie al helemaal liggen in het hutje in jullie klamboe, wat gezellig! Zolang die sepia intvisjes maar geen zuigvlekken achterlaten op je billen, is er nog niets aan de hand, volhouden dus een volgende keer.
    Zoals Rob al schreef hebben we met ons allen een mooie herdenking gehad van de sterfdag van Opa Leurink, alweer 10 jaar geleden...
    Het waait hier een storm en het ècht vrèselijk koud, brrrr...een cocoondag voor ons, lekker binnen blijven vandaag.
    Jij gaat heerlijk pierewaaien op de fiets, geniet ervan, samen met Laetitia.
    Lieve groeten uit het koude,kille Holland en tot de volgende keer.
    Liefs, ook namens Anno, Yvonne xx

  • 24 Maart 2013 - 11:08

    Rob Leurink:

    Eva, ik wilde nog even zeggen dat ik de 4 liedjes die je vlak voor je vertrek nog hebt gemaakt zeer waardeer. Chapeau. Heel basic, alleen met je gitaar. even die tweede stem er bij. Prachtig. Nu even niet meer draaien want ik wordt er ook een beetje triestig van. Ik denk dat je binnenkort vast wel ergens een gitaar kunt lenen en wat liedjes ten gehore brengen (en misschien krijg je wel inspiratie en schrijf je een voor de afwisseling vrolijk liedje vanuit je hangmat met 1 been buitenboord)
    Kus , Rob

  • 24 Maart 2013 - 13:56

    Kathelijne:

    Hey Eva!

    Je had gebeld via skype. Stond ik natuurlijk weer uitgebreid onder de douche!
    Maar wat een geweldige verhalen alweer. Goed begin van je vakantie zeg!
    Hier is het koud. Heel koud! En het stormt! Buh, wij willen nou ook wel eens zon zien hoor.
    Maar jij bent ons een stapje voor en kan al volop genieten van de zonneschijn en al de Maleisische sferen die erbij horen.
    Ik kijk uit naar je verhalen!
    Gister hebben we Tako z'n verjaardag gevierd met Daan en Heleen. Ik had Surinaamse pastei gemaakt.
    Njam.

    Nou tot horens! Ga binnenkort ook je liedjes luisteren. Daar ga ik natuurlijk even de tijd voor nemen.

    Liefs Pluis!

  • 24 Maart 2013 - 14:19

    Christine:

    Hé, Eva je maakt me wel jaloers hoor lekker vakantie vieren. Snorkelen, rusten, eten en verder rondkijken.
    Goed geeft niet hoor werken, kan ook heel ontspannen zijn. Het is wel zo dat ik je niet zo veel te vertellen heb, omdat wij de kamer aan het opknappen zijn. Dus zitten wij met dit koude weer heel veel binnen en knutselen wat. Als je terug bent in Nederland moet je onze opgeknapte kamer maar eens komen bekijken.
    Eerst lekker genieten! Je lied wat je hebt achter gelaten klinkt erg mooi. Rob schrijft 4, ik heb er een gehoord. Nou je hoort nog wel van ons! Liefs Christine

  • 24 Maart 2013 - 14:44

    Hanny:

    Hallo Eva,
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat het met de bagage in orde is gekomen!
    Wat goed ,dat jij je met Maleis kunt redden en krijgt wat je gevraagd hebt.Helemaal leuk!!
    We zijn wel een beetje jaloers op jullie,het lijkt hier Siberië wel!
    Geniet maar lekker samen met Laetitia
    Lieve groetjes,ook van Wil

  • 24 Maart 2013 - 16:12

    Gilbert:

    Dan zit je zelf nu in de 3D aquarium! Je had een harpoen mee moeten nemen zodat je een gepaste reactie kon geven op de persoonlijk bedoelde aanval van de vervelende beesten met zwaar territorial gedrag! Zo ontstaat ongeveer dat conflict tussen Malaysia en de Filippijnen.
    Geniet van jullie vakantie en hoe mooi Asia is!
    Liefs,
    Gilbert

  • 24 Maart 2013 - 16:59

    Moes:

    Ha lieve dames,
    Wat een lekker leventje. Gelukkig moeten jullie er toch een beetje moeite voor doen (rugzakken sjouwen in de gloeiende hitte, zielig toch?)
    Fijn te lezen dat het gezellig is en dat je mooie ervaringen opdoet. Straks komen Floris en Fyrial met de kids. Ik ben nu scones aan het bakken en schaatsen aan het kijken.
    Morgen weer aan het werk en zo vliegt de tijd.
    Nou dat is ook toevallig. WE hebben even gezellig geskiped met elkaar. Wat was dat even heerlijk om je te zien en te spreken. Moeten we vaker doen!!!
    Ik ben nu pas weer aan het schrijven gegaan en als ik dit stuur lig je alweer op één oor.
    Wlterusten dus en tot schrijfs of op skype.
    Kus Moes, ook voor Lae.

  • 25 Maart 2013 - 00:11

    Margriet:

    wat leuk, Eva, om jullie zo te kunnen volgen.
    En het was fijn Laetitia even te spreken vandaag. Zo te horen en te zien zitten jullie wel even goed daar. En dat het ijs-en ijskoud hier is, heb je al kunnen lezen hierboven, maar ik wil het toch ook nog even melden: dan is dat zonnetje daar des te lekkerder!
    Geniet en wanneer je dit leest: selamat pagi en selamat jalan.
    Kus voor Lae , en voor jou ook natuurlijk, (mama)Margiet

  • 26 Maart 2013 - 08:23

    Lies:

    Hoi Eva en vriendin,
    Wat een verschil met hier in Nederland! Er ligt ijs op de sloten, het weekend is er geschaatst in Friesland! Het is heel koud en er staat een ijzige wind. Voorlopig geen zicht op warmer weer! Geniet maar extra daar van al dat moois! groetjes, Lies

  • 27 Maart 2013 - 21:38

    Odile:

    Hallo Eva,

    Goh,wat leuk te lezen waar je nu bent!Het klinkt spannend en mooi en bijna niet mogelijk dat je last van de hitte hebt met sneeuw en koude oosten wind hier!!!
    Geniet ervan en hou je flesje zonnebrand bij de hand!
    Ik kijk uit naar je vervolg.....
    Odilexx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 49949

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: