Wie zijn billen brandt... - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Wie zijn billen brandt... - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Wie zijn billen brandt...

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 Maart 2013 | Maleisië, Pulau Tioman

Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes! Laetitia heeft ze ook allemaal gelezen.

We zitten nog steeds op Tioman Island en hebben het heerlijk naar ons zin! Na een paar dagen luieren was het tijd voor wat actie, dus we hebben een snorkeltrip gedaan met 18 Maleiers in knaloranje zwemvest (veel kunnen niet zwemmen) in een speedboat. Heel leuk contact gelegd, veel verhalen gehoord en tips gekregen voor een jungletrektocht.

De eerste stop was bij Renngis Island, een heel mooi snorkelgebied rondom een mini-eiland. We zijn, zo profi als wij zijn, met gehuurde flippers er omheen gezwommen. Dat loonde de moeite want we hebben vijf haaitjes en twee schildpadden gespot!! Verder zwommen overal veel mooie visjes waar we foto's van konden maken met de onderwatercamera. Die kan ik nog niet uploaden, maar ze komen er aan! De tweede stop was aan een ander strandje, waar we (net weer droog) opnieuw in het water klommen. Al snel voelden we overal kleine steekjes en Lae wist te vermelden dat ze van kleine doorzichtige kwalletjes afkomstig waren. Ik hield het voor gezien. Volgens een local had ik een soort allergische reactie omdat ik overal rode vlekjes kreeg, dus ik was happy op het strand. Ondanks al het enthousiaste factor 50 zonnebrandcreme smeren, is Lae verbrand op haar rug en heb ik een bikikinbroekje in mijn billen gebrand staan. Ik heb op de spreekwoordelijke blaren gezeten en we hebben onze vrijheid gevierd met cocktails op het strand.

Vandaag hebben we, naar aanleiding van de tips, een jungletocht gemaakt naar Rock Fall, een waterval over grote rotsen. Het zou een uur lopen zijn. Na tweeënhalf uur door dorpjes lopen kwamen we aan bij een junglepad met hele steile hellingen. Bijna niet te doen, maar we hebben ons vermand en na nog eens drie kwartier ploeteren kwamen we aan op een strand! Daar wilde een aap mijn tas pikken, maar we hebben hem weten weg te jagen. Sindsdien was ik onafscheidelijk van mijn anti-apenstok (bedankt voor het voorbeeld in Thailand, Samuel!). Na een frisse duik in de zee, wat eten en drie keer de weg vragen hebben we Rock Fall toch nog gevonden. Een heerlijke idyllische poel met ijskoud bergwater. Dat was een welkome en vooral welverdiende verkoeling.

Morgen hebben we een rustdag en gaan we ons buigen over de volgende plannen. Vrijdag vertrekken we van het eiland. We weten nog niet waar naartoe, maar dat horen jullie vanzelf wel weer!

Tabee en ik kijk uit naar jullie reacties. :-)

  • 27 Maart 2013 - 16:05

    Moes:

    Hallo lieve schatten, wat hebben jullie allemaal weer het een en ander beleefd, kwalletjes en reacties, apen met apenstok wegjagen, het kan niet op.
    Jullie hebben het echt naar je zin, waarschijnlijk vinden jullie het al weer veel te snel gaan...

    Ben benieuwd naar de foto's en de volgende chattsession of skype.

    B\Veel plezier en tot horens maar weer.
    Kus, Moes

  • 27 Maart 2013 - 16:17

    David:

    Haha, morgen een "rustdag"!

    Maar leuk om de verhalen te lezen, waarschijnlijk gebeurt er nog wel meer maar is dat niet geschikt voor de internet oogjes.

    Ik word wel jaloers, heb nu in eens ook zin in een actieve zon vakantie. Maar met een beetje pech zit voor mij er geen lange vakantie meer in de komende jaren. Dus ik geniet extra van je blog, en ben ook erg benieuwd naar de foto's, in Griekenland hebben we helaas niet zo heel veel bijzondere vissen gezien tijdens het snorkelen.

    Rust lekker uit morgen en we zien je komende update tegemoet.
    Ciao Bella,
    David.

  • 27 Maart 2013 - 16:33

    Tako Leurink:

    Hoi meiden met de mooie verhalen,

    Klinkt goed allemaal. Blij dat jullie zoveel plezier hebben.

    Probeer hier in de prille lente zon ook mn billen te branden maar vrees dat ik meer dan een dag in dit verlegen schijnsel moet zitten voor ik ook op de blaren kan zitten.

    Kijk uit naar jullie volgende avonturen en ben benieuwd naar de fotos.

    Groetjes,

    Tako

  • 27 Maart 2013 - 17:17

    Lies:

    Leuk dat allemaal te lezen, maar... je bent toch wel een beetje lief voor de apen he? Het zijn tenslotte onze voorouders. Wij hebben het hier ook leuk hoor, iedere morgen ijs op de grachten. Maar de rondvaartboten varen alweer! (als een soort ijsbrekers ploeteren ze voort ;-)
    bye bye! Lies

  • 27 Maart 2013 - 17:22

    Coby Meijers:

    Leuk geschreven Eef, leef zo een beetje mee met jullie...

  • 27 Maart 2013 - 18:24

    Amy :

    Leuk dat ik zo ook jullie avonturen meekrijg!

  • 27 Maart 2013 - 18:36

    Lisette:

    Hallo famkes,
    Sluit me bij de vorige schrijvers aan! Wat leuk geschreven; een genot om jullie zo te volgen!
    Voel door jullie verhalen al bijna de warmte op mijn witte-wintervel.....
    Geniet nooit met mate! (Loesje)
    Tuut, ook van ome Eus,
    Lisette.

  • 29 Maart 2013 - 14:28

    Rob:

    Hallo meiden,

    Lijkt me een klassiek Bounty eiland, zucht. Ben daar' in de buur't geboren maar heb er natuurlijk nada herinneringen aan overgehouden. Maar wat niet is....over 2 1/2 jaar ga ik met pensioen...
    In Delft gaat alles zo z'n gangetje. Gisteravond de Johannes Passion op de buis gezien, uitgevoerd door 98% japanners. Moet niet gekker worden. Er was gelijktijdig ook een Passion van BN-ers maar daar wil ik ff niets mee te maken hebben. Een Matheus passion in gamelan uitvoering daarentegen lijkt me wel wat...
    Verwacht veel van de onderwaterfoto's. (weer eens wat anders dan die eeuwige frankrijk foto's ;-)
    Tot horens en tot ziens, tuut. Rob



  • 29 Maart 2013 - 17:14

    Lies:

    Even een weather-update, we krijgen een witte Pasen! Het sneeuwt momenteel met dikke vlokken. Vanmorgen lagen de grachten weer dichtgevroren, zelfs de Kolk en het Noordeinde.
    We lopen met dikke winterjassen, handschoenen en sjaals! En jullie? ;-)

  • 29 Maart 2013 - 20:13

    Apenstokvoorbeeld:

    Hallo Eva en Laetitia,

    Het klinkt heel goed, zo'n "optimaal" eiland zou ik nu ook willen ervaren. Zoals oma heeft geschreven, het is hier ontzettend koud. En daar hou ik niet van. Nog veel plezier daar, we kijken uit naar jullie verhalen! Hier gebeurt namelijk niet zo veel, desalniettemin gaat het goed en ook Junior en mama groeien conform de verwachtingen.
    Groeten en geniet van de zon! Fight the monkeys!

  • 01 April 2013 - 11:38

    Moes:

    Ha meiden, nog leuke dingen beleefd? Weten jullie al waar je naar toe gaat komende week. Ik ben benieuwd.
    Kus, Moes

  • 01 April 2013 - 16:39

    Lies:

    Hoi Eva en vriendin,
    ik zag jullie foto's, doorgestuurd door moes ;-)
    Wat ziet dat er heerlijk tropisch uit!
    Groetjes, Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 49949

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Roadtrip Australië

18 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ierland

15 September 2014 - 20 September 2014

Dutch Training and Exposure Program

20 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Aziëreis

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Thailand

07 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Indonesië

Landen bezocht: