Bach en een Aziatische paashaas - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu Bach en een Aziatische paashaas - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Eva Leurink - WaarBenJij.nu

Bach en een Aziatische paashaas

Door: Eva Leurink

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 April 2013 | Maleisië, Pulau Tioman

Bedankt voor alle medeleven! We hebben weer van alles beleefd, dus hier komt-ie:

Na Tioman island in het zuiden hebben we een busreis gemaakt naar het kustplaatsje Kuantan, het eerste stadje op weg naar het noorden. We hebben in een te gek hostel geslapen "Kuantan backpackers" waar we een meisjesdorm voor onszelf hadden en we zelf konden koken. We hebben in de plaatselijke supermarkt pasta gehaald. Dat leek ons wel wat na alle mie en nasi goreng op het eiland.

De volgende dag zijn we met de rapidkuantan, een gratis stadsbus, naar Lemping gegaan. In de bus werd een nationalistisch lied op repeat ten gehore gebracht waarin knappe maleiers de boodschap van "satu malaysia" verspreidden, zodat we gehersenspoeld uit de bus rolden. Wij hebben het nog dagen in ons hoofd gehad en zijn dus helemaal geïntegreerd! Voor een echte gedeelde smartervaring: youtube, satu malaysia music video! (En dan een uurtje loopen!)

In Lemping was het carnaval met allerlei activiteiten. Helaas sloeg het bij ons niet echt aan, want van een motoroptocht en autoshow worden wij vrouwen niet zo warm. Dus hebben we een klim gemaakt naar de tinmijnen. Zeer interessante geschiedenis met illegale tinwinning en een welkome verkoeling.Nu ik zo enthousiast zit te schrijven ben ik mij bewust van de tin die ook voor mijn tabletscherm gewonnen is... Op de terugweg heeft de bus een aapje aangereden. Dat was een minder leuke nieuwe ervaring. 's Avonds zijn we naar de avondmarkt gegaan en hebben we onszelf uitgehuwelijkt met behulp van een neptrouwring. Toch wel handig met happige aziaten! De volgende dag was het Pasen en Lae wilde eigenlijk een mis bijwonen. Dat kon helaas niet, dus bij wijze van vervanging heb ik kleine Aziatische paaseitjes voor haar verstopt. We hebben ontbeten met gekookte eitjes onder het genot van het prachtige "Erbarme dich". Zo hadden we toch nog een paasgevoel!

De rest van de dag zijn we door gereisd naar het regenwoud Taman Negara. We hebben een bootreis van drie uur over de rivier gemaakt die dwars door al het groen stroomde. 's Avonds hebben we een night jungle walk gemaakt, waarbij we met een groepje en een gids de jungle in trokken met zaklampen op zoek naar zes- en vierpotige beestjes. We hebben gespot: een tamme tapir, stekelvarken en varken bij de rand van het regenwoud en een duizendpoot, miljoenpoot, wandelende takkenpaartjes, kevertjes, spinnen (zelfs een echte tarantula!) en een hertje in het wild. De volgende dag hebben we een canopy walk gedaan, een wandeling van 400 meter tussen de boomtoppen op 45 meter hoogte over hangbruggetjes. Supervet!! Daarna nog een wandeling naar de rivier waarbij we vlinders, vogels, leguanen en onwijs grote mieren hebben gespot. Wat een vrije middag zou zijn werd een vermoeiende internet-hostelzoekmiddag voor het populaire Perhentian Kecil eiland. Uiteindelijk zijn we maar op de gok gegaan en nu kijk ik vanaf de houten veranda van ons aircohuisje uit over een felblauwe doorzichtige zee met een wit strand. Maar daar vertel ik de volgende keer wel weer over!

Liefs van hier!

• 03 April 2013 - 12:54

Moes:

Ha Dames,

Het reisverslag is weer aangevuld met jullie nieuwe wederwaardigheden. Ik ga het straks even op mijn gemakje lezen. Fijn je even gesproken te hebben vanochtend.
    Ik denk aan jullie,

Kus, Moes

• 03 April 2013 - 12:59

Moes:

Ik heb het liedje van je busreis even op facebook gedeeld.

• 03 April 2013 - 16:52

Leendert:

Fijn om weer wat te horen.
    Wordt het dieet aangevuld met hier en daar een insektje voor de eiwitten?
    Nog veel reisplezier....
    h.gr. L1

• 04 April 2013 - 17:56

Tako:

Een meisjesdorm en autoshows klinkt als een mannendroom.

Mooi dat alles goed gaat en onthoud, hoe meer poten ze hebben hoe makkelijker ze er over struikelen.
    Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

groetjes,

Tako

• 05 April 2013 - 08:33

Lies:

Jullie wandelen heel wat af, het klinkt allemaal heel sportief! Ik ga zo "satu malaysia music video" op youtube zoeken. Ach... wat zielig dat aapje, was hij dood?
    Witte stranden en felblauwe zee, klinkt als een Bounty-eiland-droom.

• 05 April 2013 - 08:34

Lies:

ik drukte te snel verzenden. Hartelijke groeten! Lies

• 07 April 2013 - 13:35

Nelleke:

Hallo Eva,
    Dapper, hoor, over die hangbruggetjes. Lijkt mij juist doodeng. We genieten van je verhalen. Wat hebben jullie in korte tijd al veel gedaan en meegemaakt. Jullie laatste bestemming klinkt als een plek uit een sprookje. Geniet ze!
    Liefs, Nelleke en Peter